Honsetly Guys , saya seorang yang agak annoying kerana saya seorang yang banyak cakap♥

" Dont walk behind me , i may not lead " " Dont walk front of me , i may not follow " " Just walk beside me and be my friends " Thanks S'hanum

" My heart is like an open book, it depends on how you read me, don't judge me by my cover, look in and discover. I will be your true friend :) "
Thanks Mimie

P/S : jangan lupa check out post post aku yang lama . post aku boleh hilangkan boring tahu ? kalau nak tengok post yang lama , pergi klik dekat blog archive bagi yang tak tahu . Sekian ;D

Tuesday, November 9, 2010

Now , i understand and i know who i am :D

FRIENDS ? what the best meaning of ' FRIENDS ' ?

post baru ?HAHA :D bukan lah . nie cuma na baiki post yang lama tuh . sekarang aku dah tahu maksud ' KAWAN ' yang sebenar benarnyer . now i really really understand . and now , i know , im very very important <3 well , macam mana aku boleh sedar . panjang citer nyer . aku dah sedar lama dah sebenarnyer , cuma aku tak nampak . sume jawapan ada dalam diri aku sendiri sape geng aku sebenarnyer , and jawapan tu sume ad kat depan mata aku . cuma aku je tak nampak . yeahhh , aku selalu dengan EGO aku , aku selalu dengan perangai yang tak amek kesah sape sape . and sekarang aku da belajar dari kesilapan aku . aku baru sedar yang aku amat penting sebenarnyer . soryy guys . aku baru prasan and sekarang , aku dah tahu sape geng aku yang sebenarnyer . aku tak nak sebut kat sini sebab nanti takot geng laen yang terasa . biar antara aku , geng geng nie dengan Tuhan je yang tahu . aku lagi sedar yang aku penting bila SHEFA (BUNGA) hantar text melalui facebook cam nie dekat aku ;)

kata SHARIFAH AIN NABILA = 
KAWAN ? mak tak ajar ehh ape mksud kawan ?
ke tak pergi sekolahh ?
Haihhhh awak ny tak pernah ade kawan ke macam mane .
Kalau awak ade kawan , awak akan rase bagaimana rasenye suatu persahabatan .

Okehh 'kawan', 'sahabat' atau 'rakan' itu ialah ;
Seseorang yang akan mendampingi kita dalam kesusahan
Seseorang yang akan mendengar semua penderitaan kita
Seseorang yang kita sayang
Seseorang yang memahami kita
Seseorang yang akan membantu kita dalam kesusahan
Seseorang yang akan berkongsi suka dan duka
Seseorang yang bermakna dalam hidup setiap individu
Seseorang yang tiada gantinya
Seseorang yang akan menyinari dan mewarnai hidup kita
Seseorang yang berlainan dengan yang lain

Tanpa kawan );

Bisik ku pada bulan
Kembalikan temanku

Kekasihku, syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang
biar malam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku

Uhmm..
(Daripada petikan cerita sepi)
Tanpa kawan );

Saya rasa sesak
Saya tidak boleh bernafas
Saya tidak bisa bergerak
Saya rasa hidup ini kosong
Saya rasa tiada lagi yang hendak memahami kita
Saya rasa tiada lagi sahabat yang selalu menemani kita
Saya rasa kehilangan seseorang yang bermakna dalam hidup ini
Dan setiap seorang sahabat, ia mempunyai hati yang lain-lain .
Dan mempunyai cara berkawan berbeza-beza
Dan sahabat TIADA GANTINYA


Ikhlas dari hati : Sharifah Ain Nabila ♥

Ayat ini saya tujukan kepada para sahabat saya : Nur Shazamiera bt Zamuel, Nasrul Haniff b Razali, Nur Amirah Adriana bt Asri, Luqman Irfan b Nazri, Kamaruz Danial b Kamruzzaman, Irna Nadia bt Mohd Adnan, Wan Aiman Akif b Wan Adnan, Fildza Iman bt Roslan, Zety Aisyah bt Mohd Zafuan .

*then , baru aku tahu . sahabat sebenarnyer penting gler dalam hidup kita . aku pown tahu sebenarnyer kawan penting gler dalam hidup kita , tapi yeah . macam korang tahu . EGO aku tinggi . HAHA :D thanx SHEFA ! lebiu geng <3

pas tuh , shazamiera pulak ad tulis kat blog dy tentang kawan , and dy suruh aku amek post tuh . aku baca , and aku sedar sekali lagi . memang sah lah dyeorg la geng aku yang sebenar benar nyer . dyeorg la amek care pasal aku bila aku buat salah and dyeorg la paling hargai aku ;)

KATA SHAZAMIERA ZAMUEL =
kawan tu x kesah ler camner.
w/pun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS,
SEPERTI AIR, BAK BULAN, SPRT LEMBU,
X UBAH MCM DURIAN & MCM BISKUT!
dia tetap kawan.
tau x sebab ape?
sekali aku da kawan ngan dia,
selamanye dia tetap kawan aku. Wink !



* then , LUQMAN IRFAN pulak masuk and bagi aku bukak mata smule , bagi aq sedar , bagi aku kenal sape geng aku yg sbnrnyer ;) yeah . macam aku cakap kat kau , aku dah tahu sape geng aku yg sbnr ble first kao kenal kan aku kat dyeorg . aku dah tahu cme aku nak  bukti yang kukuh yang dyeorg nie memang geng aku atau pown tidak . and semalam , kao dah bagi aku bukti yang kukuh yang DYEORANG lah geng aku yg sbnr :D


KATA LUQMAN IRFAN = 
luqman - eh , kao tak nmpk ker sape geng kao yg sbnr ?


aku - tak tahu * tapi time tuh rasa macam na nanges tapi ta bleh sb EGO aku kan tinggi .


luqman - ish ! cbe kao fikir betul betul ! sape yang slalu kao lepak ? sape yang slalu follow  kao ?spe yang slalu msg kao ? sape yang slalu kol kao ? sape yang slalu ajak kao lepak ? SHAZA kan ? YAYA kan ?


aku - err . entah laa . aku tak tahu nak cakap macam mne da ! macam aku cakap , there nothing cant explain about me :(


luqman - macam gni laa . klaw aku sorang yang kne , tape . aku tak kesah . yeah , memang aku ad kecik hati pasal kao cakap hari tuh tapi aku sorang je kne . tapi , klaw da kne dkat kawan baek aku sndri , da tempias kat org laen , aq mma ta bleh ddk diam . aku kne bertindak jugak . sedar la kamaruz . kao buta hati sebenarnyer . kao dah paham , kao tahu sume konsep KAWAN , tapi kao tak nampak .. klaw dyeorg tak terasa , makne nyer dyeorg bukan kawan baek kao .. nie dyeorg trase . SHAZA , dy trase sgt sgt kao tahu tak ? aku tny YAYA , dy cakap , terasa ar . NASRUL , lagi lah . siap bebel bebel lagi . tengok ? tak kan kao tak nmpak lagi ? da terang terang dah kat situ sape geng kao yang sebenarnyer . dyeorg sume perlukan kao . dyeorg selalu follow kat belakang kao . aku dah nampak awal awal dah , ta kan kao tak nmpk lagi ?


aku - * diam jek . tak tahu nak cakap apa .


luqman - NASRUL tu pown perlukan kao tahu tak ? dy perlukan camera kao . ta kan kao na caj jugak kot ? mmbe baek pown na berkira . NASRUL sendiri yang dah tere bab bab gni ta minx caj . kao tak fikir ker nape nasrul na minx tlong kao ? nape dy tak minx tolong org laen ? sebab dy anggap kao KAWAN BAEK dy .


aku - * diam sambil bayangkan muka SHAZA , YAYA dengan NASRUL ..


 *sebenarnyer panjang lagi cter kteorg tapi malas na tulis pnjg pnjg . HAHA ! yeah , aku hepy gler sb LUQMAN IRFAN dah tunjuk kan kat aku geng aku yang sebenar and aku dah dapat bukti yang kukuh yang dyeorg lah GENG aku . dyeorg trase pasal blog tuh , sebab dyeorg da anggp aku kawan baek dyeorg , dyeorg lah selalu follow belakang aku , dyeorg lah amek kesah pasal aku , dyeorg lah hargai aku and dyeorg lah ajar aku erti KAWAN , GENG and ' KAMI ' <3


* thanx guys ;) thanx NASRUL , SHAZAMIERA and YAYA sebab hargai aku . aku minx maaf sangat sangat sebab luka kan hati korang .. im so soryy soryy ;(


*and thanx LUQMAN :D thanx bagi aku nampak sape geng aku yang sebenar , thanx bagi aku bukti sape geng aku yang sebenar .. and sorryy gler gler sebab aku penah buat kao terasa hati , luka kan hati kao . aku cummaaa .. argh ! lupe kan je laa . tapi aku nak kao tahu , sekarang , KAO LAH KAWAN BAEK AKU ! <3


LUQMAN ! SHAZAMIERA ! YAYA ! NASRUL ! KAK ALYA ! SHEFA !


* I LOVE YOU GUYSSSS !! THANX sebab terima aku jadi geng , kawan baek korang ! korang lah KAWAN BAEK yang aku cari selama nie . <333
p/s : aku seorang yang pemalu , aku segan nak cakap macam nie kat depan korang . dengan blog nie la aku boleh cakap apa yang aku malu nak cakap depan korang :D

No comments:

Post a Comment